ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ & ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ

tarahtiko

Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2011

Τα έξι SOS της καρδιάς


Δείτε, ποιες ώρες της ημέρας ή δραστηριότητες επιβαρύνουν σημαντικά την καρδιά και λάβετε τα μέτρα σας...

Η καρδιά μας είναι ένα από τα βασικότερα αλλά και τα πιο απρόβλεπτα όργανα του ανθρώπινου σώματος.



1) Νωρίς το πρωί
Ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής αυξάνεται κατά 40% περίπου τις πρώτες πρωινές ώρες σύμφωνα με έρευνα του Harvard. Γιατί συμβαίνει αυτό; Καθώς ξυπνάμε το πρωί, το σώμα μας «χαμηλώνει» τα επίπεδα της αδρεναλίνης και των άλλων στεσογόνων ορμονών και αυξάνει την αρτηριακή πίεση καθώς επίσης και την ανάγκη για περισσότερο οξυγόνο. Το αίμα γίνεται πιο αραιό και επομένως είναι δυσκολότερο να μετακινηθεί μέσα στις αρτηρίες καθώς είμαστε αρκετά αφυδατωμένοι από τον ύπνο. Και φυσικά όλο αυτό, επιβαρύνει την καρδιά…
Πώς μπορείτε να προστατευθείτε: προγραμματίστε έτσι το ωράριό σας ώστε να ξυπνάτε όσο πιο ομαλά γίνεται χωρίς να πιέζεστε-π.χ. βάλτε μισή ώρα νωρίτερα το ξυπνητήρι και δώστε στον εαυτό σας το δικαίωμα να χουζουρέψει. Αν συνηθίζετε να γυμνάζεστε το πρωί, μην πιέζετε πολύ τον εαυτό σας για να μην πιεστεί αντίστοιχα και η καρδιά.
2) Προσοχή στις Δευτέρες…
Μέχρι σήμερα ξέραμε πως οι Δευτέρες είναι μισητές καθώς αρχίζει μια ακόμη κοπιαστική εργασιακή εβδομάδα. Τώρα όμως, έχουμε έναν ακόμη λόγο να τα «βάζουμε» με τις Δευτέρες. Ο λόγος για τις έρευνες που αναφέρουν πως τα περισσότερα καρδιακά επεισόδια συμβαίνουν Δευτέρα κυρίως επειδή οι άνθρωποι αγχώνονται για τη νέα εβδομάδα που ξεκινά και τις πολλές υποχρεώσεις που τρέχουν.
Πώς μπορείτε να προστατευθείτε: ξεκουραστείτε το Σαββατοκύριακο αλλά προσπαθήστε να μην παρακοιμηθείτε. Και αυτό γιατί όταν κοιμόμαστε πολύ παραπάνω το Σαββατοκύριακο απορυθμίζεται ο οργανισμός μας και ανεβαίνει η αρτηριακή μας πίεση τη Δευτέρα το πρωί όταν αναγκαζόμαστε να ξυπνήσουμε πρωί. Προσπαθήστε να ξυπνάτε πάνω κάτω τις ίδιες ώρες τόσο στις καθημερινές όσο και στα Σαββατοκύριακα και δίνετε πάντα ένα χρονικό περιθώριο μισής και παραπάνω ώρας στον οργανισμό σας να ξυπνήσει ομαλά.
3) Μακριά από λουκούλλεια γεύματα
Καλά τα καλέσματα και οι γιορτές και μοναδική ευκαιρία να βρεθείτε με τους φίλους σας. Τι γίνεται όμως όταν παραγεμίζετε το στομάχι σας με μεγάλες ποσότητες φαγητού; Μπορεί να το αντέξει η καρδιά σας;
Πώς μπορείτε να προστατευθείτε: κανείς δεν σας υποχρεώνει να φάτε πολύ. Και επειδή κάθε παραπάνω μπουκιά επιβαρύνει την καρδιά σας, φροντίστε οι μερίδες σας να μην ξεφεύγουν κατά πολύ από αυτές που καταναλώνετε καθημερινά.
4) Το έντερο μπορεί να επηρεάσει την καρδιά;
Και όμως ναι, απαντούν οι ειδικοί καθώς αναφέρουν πως οι διαταραχές του εντέρου μπορεί να προκαλέσουν καρδιακό πρόβλημα.
Πώς μπορείτε να προστατευθείτε: φροντίστε για την καλή και ομαλή λειτουργία του εντέρου σας. Καλό είναι να τρώτε πολλές φυτικές ίνες, να πίνετε πολύ νερό, να καταναλώνετε πολλά φρούτα και γενικότερα να καταπολεμάτε τη δυσκοιλιότητα με κάθε δυνατό τρόπο καθώς κάθε είδους πίεση επιβαρύνει την καρδιά μας.
5) Η έντονη προσπάθεια ή άσκηση προκαλεί προβλήματα
Κάθε άσκηση ή δραστηριότητα που δεν είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην καρδιά μας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του φτυαρίσματος του χιονιού τον χειμώνα, όπου πολλοί άνθρωποι παθαίνουν καρδιακή προσβολή καθώς καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για μια επίπονη δραστηριότητα.
Πώς μπορείτε να προστατευθείτε: η συνεχής άσκηση ωφελεί ιδιαίτερα την καρδιά. Φροντίστε να γυμνάζεστε τακτικά χωρίς όμως να υπερβάλλετε. Αποφύγετε ωστόσο κάθε έντονη και ιδιαίτερα επίπονη δραστηριότητα γιατί δεν ξέρετε πως μπορεί να αντιδράσει η καρδιά σας.
6) Στο βήμα ή στο αεροπλάνο, η καρδιά κινδυνεύει
Κάποιοι άνθρωποι τρέμουν στην ιδέα και μόνο ότι πρέπει να μιλήσουν από μικροφώνου μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό ή αν χρειαστεί να διανύσουν κάποια απόσταση με αεροπλάνο. Η εκφώνηση μιας ομιλίας ή ενός λόγου για ένα μεγάλο ακροατήριο συχνά μας γεμίζει με ένταση και αγωνία, πράγμα που συμβαίνει για αρκετούς και στην περίπτωση των αεροπορικών ταξιδιών επιβαρύνοντας σημαντικά την καρδιά μας.
Πώς μπορείτε να προστατευθείτε: αν φοβάστε τα αεροπορικά ταξίδια μπορείτε να συμμετάσχετε σε σεμινάρια για πετοφοβικούς ξεπερνώντας μία και καλή τον φόβο σας. Εναλλακτικά, μετά από συνεννόηση με τον γιατρό σας, μπορείτε να καταναλώσετε κάποιο ελαφρύ ηρεμιστικό χάπι πριν την πτήση για να προστατέψετε την καρδιά σας-αλλά προσοχή μακριά από το αλκοόλ καθώς ο συνδυασμός σκοτώνει. Όσο για τους λόγους που μπορεί να κληθείτε να εκφωνήσετε, εκεί τα πράγματα είναι πιο δύσκολα καθώς θα πρέπει να βρείτε την απαιτούμενη ψυχραιμία για να βγάλετε εις πέρας την επαγγελματική σας υποχρέωση χωρίς παράπλευρες απώλειες… Αν πάλι νομίζετε, πως είναι κάτι που δεν μπορείτε να κάνετε, ζητήστε ευγενικά να σας απαλλάξουν από το καθήκον αυτό.

 http://grizosgatos.blogspot.com/2011/12/sos.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...