Αν και ο Κάρολος Δαρβίνος και η Θεωρία της Εξέλιξης ποτέ δεν υποστήριξαν ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο, αλλά ότι οι άνθρωποι και οι μεγάλοι πίθηκοι έχουν κοινό πρόγονο, ο συγκεκριμένος ισχυρισμός αφορά στην παρουσίαση που φιλοξενείται από την Φάρμα της Κιβωτού του Νώε (NoahΆs Ark Zoo Farm) στη Μεγάλη Βρετανία.
Στη συγκεκριμένη έκθεση παρουσιάζονται τριάντα λόγοι που εξηγούν γιατί ο άνθρωπος δεν κατάγεται από τους πιθήκους. Δεδομένου ότι η ιδεολογία του ιδρύματος αυτού είναι ο Δημιουργισμός, η παρουσίαση αυτή δεν αποτελεί έκπληξη. Αλλά το γεγονός ότι θα επισκέπτονταν το μέρος αυτό μαθητές έχει θέσει σε συναγερμό αρκετούς εκπαιδευτικούς. Η Φάρμα που είναι κοντά στο Bristol, έλαβε πρόσφατα βραβείο ποιότητας από το συμβούλιο για την εκπαίδευση εκτός της διδακτικής αίθουσας (Council for Learning Outside the Classroom).
Ο επικεφαλής διοικητικός εκπρόσωπος του συμβουλίου υποστήριξε την απόφαση, όπως αναφέρεται στην Guardian: Ένας σημαντικός στόχος της μάθησης εκτός της αίθουσας διδασκαλίας είναι το να επιτρέψει στα παιδιά και στους νέους να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση που θέτει προκλήσεις στις υποθέσεις τους και τους δίνει τη δυνατότητα να βιώσουν μια ευρεία γκάμα οπτικών και θεάσεων.
Αυτή η τακτική είναι γνωστή και αναφέρεται στο να διδάσκεται η αμφισβήτηση, μια αμφισβήτηση όμως που στη συγκεκριμένη περίπτωση, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δεν υφίσταται. Η Εξέλιξη είναι μια καλά στηριγμένη θεωρία, ανάμεσα στις πιο στέρεες και σημαντικές θεωρίες ολόκληρης της επιστήμης και μεταξύ των επιστημόνων απλώς δεν υπάρχει καμιά διαφωνία ή αμφισβήτησή της.
Ανάμεσα στις διδασκαλίες της Φάρμας είναι το ότι οι επιστήμονες χρησιμοποιούν την πίστη για να εξηγήσουν τη Δαρβινική Εξέλιξη. Και αυτό είναι εντελώς ψέμα. Οι επιστήμονες χρησιμοποιούν στοιχεία, από καταγραφές σε απολιθώματα, από συγκρίσεις DNA και από μελέτες που διεξάγονται σε διάφορα γνωστικά πεδία για να καταλήξουν στο ότι η εξέλιξη λειτουργεί και στο ότι οι άνθρωποι και οι πίθηκοι μοιράζονται έναν κοινό πρόγονο. Το παραπλανητικό υλικό της παρουσίασης υπαινίσσεται ότι τα κενά γνώσης που υπάρχουν στις καταγραφές των απολιθωμάτων απαιτούν άλματα πίστεως για να δώσουν συνοχή στη θεωρία της Εξέλιξης.
Η Φάρμα προάγει επίσης την άποψη ότι η Γη δεν έχει ηλικία τεσσερισήμισι δισεκατομμυρίων χρόνων, όπως λένε οι επιστήμονες, ενώ δεν απέχει και πολύ από την παρατραβηγμένη άποψη ότι η Γη έχει ηλικία μονάχα μερικών χιλιάδων χρόνων και ότι οι άνθρωποι συνυπήρχαν με τους δεινοσαύρους. Πιστεύουμε ότι η Γη είναι πολύ πιο παλιά από έξι χιλιάδες χρόνια αλλά πολύ πιο νέα από τεσσερισήμισι δισεκατομμύρια χρόνια, δηλώνεται στην ιστοσελίδα της Φάρμας.
Οι σπόροι αμφιβολίας που παρέχει η παρουσίαση περιλαμβάνουν επίσης ένα εδάφιο στο οποίο προτείνεται ότι η ποικιλομορφία των ειδών και η πολυπλοκότητα της ζωής δε θα μπορούσαν να προέλθουν από την εξέλιξη, μια διαδικασία που έχει περιγραφεί και υποστηριχθεί σε πολύ επαρκή βαθμό από τους επιστήμονες, αλλά ότι θα πρέπει να έχει μεσολαβήσει ένας θεϊκός σχεδιαστής. Όπως γράφουν, οι ερευνητές παρατηρούν σχέδιο σε κάθε κύτταρο και σε κάθε οστό, αλλά κανείς δεν τολμά να αναφέρει τις προφανείς συνέπειες μιας θέασης που αποκλείει τον Θεό.
Ο Δημιουργισμός έχει τρυπώσει επίσης στις διδακτικές αίθουσες των Ηνωμένων Πολιτειών εδώ και λίγο καιρό. Μια πρόσφατη έρευνα βρήκε ότι το 12 τοις εκατό των καθηγητών βιολογίας στα γυμνάσια παρουσιάζουν με θετική χροιά την εκδοχή του Ευφυούς Σχεδιασμού ή του Δημιουργισμού, παρόλο που υπάρχει ομοσπονδιακή απαγόρευση κατά της διδασκαλίας αυτής.
Ο Paul Sims συνοψίζει στη Guardian το πρόβλημα που τίθεται με τη διδασκαλία του Δημιουργισμού ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Εξέλιξης. Δηλώνει, ότι όσοι υποστηρίζουν ότι θα έπρεπε να διδάσκεται η σχετική διαφωνία προσπαθούν να μας πείσουν ότι αυτός είναι ο σκοπός της εκπαίδευσης, το να αφήσουν τα παιδιά να σκεφτούν από μόνα τους, πως είναι αναγκαίο να τους διδάξουν πράγματα που δεν είναι αληθινά μαζί με πράγματα που είναι αληθινά. Αλλά εάν ένα παιδί φύγει από το σχολείο με την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι δεν έχουν κοινό πρόγονο με τους άλλους μεγάλους πίθηκους, αυτό δε θα σημαίνει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα το ξεγέλασε;
Αμαλία Τσακίρη
santosight.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου